کسب گنجیه علم توأم با عفت و طهارت!
از دیدگاه اسلام زن و مرد همچون دو بال هستندکه دارای صفات و خصوصیات های یکسانی هستند که می توانند با آگاهی و معرفت در مسیر سعادت و کمال گام بردارند .
تاریخ اذعان دارد،که هرگاه زنان در جایگاه حقیقی خود قرار گرفتند با تدبیر و اخلاص خود توانستند پیام آوران و مربیان خوبی برای جامعه باشند،که حضرت زهرا(سلام الله علیها ) حضرت زینب (سلام الله علیها ) و حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها )نیز از این دسته زنان استوار و مبارزمقاوم و عالمی هستند که از سرچشمه اسلام ناب محمدی نوشیدند و در جامعه آن را گستراندند.
حضرت معصومه (سلام الله علیها ) در محیطی تربیت شده که تحت تعلیم دو امام معصوم قرار گرفت و با استعداد و صفات ذاتی که داشت در کنار عوامل محیطی و تربیت نبوی چنان آزموده شدتا بتواند از عهده مسولیت خطیر خویش بر آید و در صحنه های علمی و عملی حضوری فعال و پویا داشته باشند. ایشان علم جویی و علم آموزی و برگزاری محافل علمی را شاخصه ی رشد و تکامل خود قرار دادو « محدثه » بودن را با انتخاب احادیث ناب نبوی همچون حدیث منزلت غدیر ، دوستی ال محمد در تاریخ حدیث با راویان موثق جاودانه ساخت تا حیات اهل بیت تا حضور حجت حق در مقابل زنگارهای تاریخ به دور از تحریف جاودانه بماند.
اگر زنان مسلمان خصوصا دختران با شناخت و معرفت با الگوهای عملی همچون حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها )آشنا شوند می توانند در جامعه با پویایی ، آگاهی و شناخت هویت و جایگاه خویش با مسولیت پذیری اجتماعی ، حضوری قوی موثر و تاثیر گذار داشته باشندو تنها در این صورت است که جامعه می تواند با امید به رشد و توسعه مسیر سعادت و کمال را در جهت معرفت الله و خلیفه الله شدن طی کند.
نکته قابل تأمل اینکه حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها ) اگر به این مرتبه علمی رسیدند وتوانستند اثری ماندگار در تاریخ خاندان امامت به یادگار بگذارند همه با« حفظ عفت وپاکدامنی» همراه بوده و این نکته ای است که زنان و به ویژه دختران عزیزنباید از آن غافل بشوند و بدانند به دست آوردن کرامات وکسب مدارج عالی علمی با حفظ حجاب و طهارت هیچ مغایرت ندارند و حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها ) نمونه بارز این سخن می باشد.